جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری ‌آنلاین: آیت‌الله‌امامی کاشانی خطیب جمعه تهران گفت: جهان اسلام علیرغم همه توطئه‌ها باید منسجم و متحد شود تا در سایه این وحدت، عراق، فلسطین و افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی نجات پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، وی در خطبه دوم نمازجمعه ‌این هفته تهران افزود: دراسلام شیعه و سنی مطرح نیست. این استکبار است که می‌خواهد بین آنها تفرقه بیندازد.

وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی که سلاح‌های مدرن از واشنگتن خریداری کرده و فریب دشمنان را برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی می‌خورند،باید به موعظه‌های خداوند مبنی بر اینکه بیگانگان را به اندیشه و فکر خود وارد نکنید، گوش فرا دهند.

امام جمعه موقت تهران افزود: بیگانگان می‌خواهند که امت اسلامی تحقیر شده و همیشه گرفتار اختلافات درونی باشد.

امامی کاشانی تصریح کرد: آمریکا وصهیونیست بدبختی مسلمانان و کشورهای عربی را می‌خواهند وگاهی نیز در حرف‌های آنان این خواست آنان آشکار می‌شود.

وی تصریح کرد:خداوند مسلمانان را از اینکه در مقابل حرکات دشمنان اسلام بیدار نیستند، ملامت می‌کند.

خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام امروز ‪ ۶۰‬میلیارد دلار اسلحه به کشورهای منطقه ما می‌فروشند به این بهانه که ایران خطری در منطقه است و ما می‌خواهیم در خاورمیانه امنیت برقرار کنیم. سران کشورهای عربی و اسلامی و مردم منطقه می‌دانند، آمریکا دروغ می‌گوید.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد کارخانه‌های اسلحه‌سازی خود را برپانگه داشته و پول‌ها را از کیسه مسلمانان خارج کرده به کیسه ‌اسرائیل غاصب بریزد.

امامی کاشانی تاکید کرد: اگر کشورهای همسو با آمریکا در منطقه عقل داشته باشند، می‌دانند که جمهوری اسلامی‌ایران تهدید نیست و از هر مسلمانی در هر جای جهان حمایت کرده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح نیست و همه دنیا به این مساله واقف هستند که ادعاهای غرب درباره برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران دروغ است.

خطیب جمعه تهران‌ادعاهای غرب درباره‌عدالت را دروغ دانست و گفت: زندان‌های آمریکایی‌ها و عملکرد آنان در عراق نشان می‌دهد ادعای آنان درباره عدالت دروغ است.

وی در خطبه اول نماز نیز با اشاره به فضیلت‌های ماه رجب، این ماه را ماه استغفار امت پیامبر مکرم اسلام دانست و از نسل جوان کشور خواست از این فرصت نورانی بیشترین بهره‌ها را کسب کنند.

امامی کاشانی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم آیت‌الله مشکینی رییس سابق مجلس خبرگان رهبری، گفت: آن مرحوم دغدغه تربیت و اخلاق در جامعه را داشت و بی‌جهت نیست که این افراد در دل‌ها می‌نشینند.

خطیب جمعه تهران از خانواده‌ها خواست به تحصیل و تربیت و اخلاق فرزندان خود اهمیت داده و از آنان بخواهند که از شب‌ها و روزهای ماه رجب به خوبی استفاده کنند.

کد خبر 28063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز